Mannerheimin lastensuojeluliitto

Uudenmaan piiri

Myllypuron yhdistys kuuluu Mannerheimin lastensuojeluliitton Uudenmaan piiriin. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri ry toimii MLL:n aluejärjestönä Uudenmaan alueella. Myös Helsinki kuuluu piirin toimialueeseen.

Piirin jäseninä on 99 MLL:n paikallisyhdistystä, joissa on yhteensä yli 23 000 jäsentä. Piirin alueella on lapsia ja nuoria yhteensä 317 156 ja lapsiperheitä 176 288.

Piirin tarkoituksena on edistää toimialueellaan lasten, nuorten ja lapsiperheiden perusturvallisuutta, hyvinvointia ja tervettä kehitystä.

Historiaa

Mannerheimin Lastensuojeluliitto perustettiin kenraali Mannerheimin kotona vuonna 1920. Carl Gustaf Mannerheim kutsui kansalaisia mukaan toimintaan seuraavilla, edelleen ajankohtaisilla, sanoilla:

"Työn määränpäänä olkoon, että jok'ainoa Suomen lapsi äidinkohdusta lähtien ja kautta koko kasvinaikansa saa oikeutetun osansa siitä hellyydestä ja huolenpidosta, joka yksinään voi laskea pohjan nuorten kehitykselle hyviksi ja hyödyllisiksi kansalaisiksi".

1930-luvulla MLL:ssä muodostettiin yhteensä 30 piiriä. Uudenmaan piiri perustettiin huhtikuussa vuonna 1946 ja siitä lähtien piiri on antanut tukea sen paikallisyhdistyksille ja valistusta suurelle yleisölle lasten hyvinvoinnin ja terveen kehityksen puolesta.

Lisätietoja löytyy Mannerheimin lastensuojeluliiton omilta sivuilta.