Perhekahvila

26.2.2024

MLL Myllypuro ei harmikseen enää jatka yhdessä HyMy-kylän Perhekerho Metkun kanssa Perhekahvilaa johtuen vapaaehtoistemme vähyydestä. Onneksi Perhekerho Metku kuitenkin jatkaa toimintaansa normaaliin tapaan.

Perhekerho Metkun tarkemmat aikataulut ja tapaamisten sisällöt löydät ajankohtaisesti HyMy-kylän facebook-sivuilta: https://www.facebook.com/metropoliahymykyla

ps. jos olisit kiinnostunut liittymään vapaaehtoisten joukkoomme ja kenties vaikkapa osallistumaan juurikin Perhekerho Metkun toimintaan, niin ota meihin yhteyttä! myllypuron.yhdistys@mll.fi

11.9.2023

Mll Myllypuron perhekahvilatoiminta

MLL Myllypuron perhekahvila on yhdistänyt voimansa Metropolian HyMy-kylän perhekerhon kanssa ja samalla nimikin on muuttunut Perhekerho Metkuksi!

Perhekerho Metku kokoontuu tiistaisin klo 09.00 - 11.00. HyMy-kylässä Metropolian Myllypuron kampuksen B-rakennuksessa, Aistihuoneessa.

Kerhon jälkeen saa vapaasti jäädä asioimaan kampuksen kahvilaan tai lounasravintolaan omakustanteisesti.

Katso ajankohtaiset tiedot ja perhekerhojen viikottain vaihtuvat teemat Mll Myllypuron tai HyMy-kylän facebook-sivuilta:

www.facebook.com/mllmyllypuro www.facebook.com/metropoliahymykyla

Tervetuloa kaikille ja metkuillaan kun tavataan!

Aamuperhekahvila tiistaisin joka toinen viikko

1.1.2023

Perhekahviloihin ovat kaikki tervetulleita! Perhekahvilassa tutustut paikkakunnan muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin ja lapset saavat ikäistään leikkiseuraa. Perhekahvilassa jutellaan ja kahvitellaan, leikitään lasten kanssa tai kuullaan asiantuntija-alustuksia. Perhekahvilan toimintaa suunnitellaan yhdessä perhekahvilakävijöiden toiveiden mukaisesti. Perhekahvilat syntyvät vanhempien omasta aloitteesta ja toimivat suurimmaksi osaksi vapaaehtoisvoimin.

Syksyllä 2022 starttasi Myllypuron alueella perhekahvila yhteistyössä Metropolian HyMy-kylän opettajien ja opiskelijoiden kanssa. Perhekahvila järjestetään joka toinen tiistai klo 9-11.

Perhekahvila on avoin ja maksuton kaikille lapsiperheille. Tarjolla on kahvia ja pientä purtavaa; maksu MobilePay tai käteinen.

Seuraathan meitä myös Facebookista, josta saat ajankohtaisimmat tiedot perhekahviloista!

MLL Myllypuron perhekahvila

Perhekahvilaan tarvitaan aina uusia vapaaehtoisia! Kiinnostaisiko sinua tulla mukaan?

Jos olet kiinnostunut toimimaan vetäjänä tai pystyisit tulla mukaan auttamaan perhekahvilan toiminnassa, otathan rohkeasti yhteyttä perhekahvilan vetäjiin tai sähköpostilla myllypuron.yhdistys(at)mll.fi.  Perhekahvilan vetäjänä toimimiseen kuuluu mm. kahvin keittäminen ja tilojen siistiminen kahvilan jälkeen yhteistyössä metropolialaisten kanssa. Vetäjänä et siis tarvitse aiempaa kokemusta, innostus ja sitoutuminen muutamaan päivään kuukauessa riittää! Yhdessä voimme sopia, millaisella panostuksella haluaisit ja voisit osallistua.

MLL:n perhekahvilassa

• arvostamme yhdessä tekemistä, suvaitsevaisuutta ja iloa
  • suunnittelemme ja toteutamme toimintaa ja tapahtumia yhdessä
  • otamme jokaisen kävijän lämpimästi vastaan

Perhekahvilassa vanhemmat ja lapset tapaavat ja vaihtavat kuulumisia. Perhekahvila onkin oiva paikka esim. tuoreille äitiyslomalaisille tai vastikään Myllypuroon muuttaneille tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin ihmisiin. Vapaan oleskelun lisäksi pyrimme vuoden mittaan järjestämään perhekahvilassa ohjelmaa, esim. alustuksia, tuote-esittelyitä ja asiantuntijavierailuja - sen mukaan, mitä kävijät toivovat. Kerro siis käydessäsi, minkälaista ohjelmaa haluaisit järjestettävän!

Perhekahvilassa käyminen on maksutonta. Pientä maksua vastaan tarjoamme kahvia, teetä, mehua ja pientä purtavaa (0,50 eur, maksu MobilePay).

Perhekahvilassa ei ole palkattua henkilökuntaa, joten kahvinkeittoon ja jumppavälineiden esille laittamiseen tarvitaan vapaaehtoisia. Jokaisen kävijän toivotaan myös ennen lähtemistään auttavan tavaroiden korjaamisessa paikoilleen ja ainakin huolehtivan omien jälkiensä siivoamisesta. Näin kaikilla on perhekahvilassamme viihtyisää!

Perhekahvilavastaava tai/ja -ohjaaja on aina paikalla vastaamassa mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Voit kysellä lisää perhekahvilan toiminnasta ja ohjelmasta osoitteesta myllypuron.yhdistys(at)mll.fi

Tavataan perhekahvilassa!